نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط عبدالصمد به مرام |

تصاویر ویژه محرم

زیارت عاشورا را هر روز بخوانید

امام باقر علیه السلام فرمود: هر كه حسین را در روز عاشورا زیارت كند به گونه ی كه نزد او گریان شود، خداوند را ملاقات كند در حالی كه ثواب یك میلیون حج و یك میلیون عمره و یك میلیون جهاد كه ثواب هر حج و هر عمره و هر جهاد ماند ثواب كسی باشد كه با پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام حج و عمره و جهاد نموده باشد، راوی گوید: عرض كردم: فدایت شوم، ثواب كسی كه در شهرها و نواحی دور میباشد و نمی تواند در آن روز امام حسین بیاید چیست حضرت فرمود:
چون روز عاشورا شد به صحرا یا بر بلندی در خانه خود برود و در حالی كه به حضرت اشاره میكند، سلام نماید و تلاش كند در نفرین بر دشمنان حضرت، سپس دو ركعت نماز بخواند و این كار را قبل از ظهر انجام دهد؛ اهل خانه خود را نیز به گریستن بر حضرت دستور دهد، خود بگوید و جزع نماید، و اقامه عزا كند در خانه و یكدیگر را با حالت گریان ملاقات كنند، چون این اعمال را انجام دهند من ضامنم كه خداوند متعال تمام این ثوابها را به او بدهد،
راوی عرض كرد: فدایت شوم شما ضامن میشوید؟ حضرت فرمود: من ضامنم آن ثوابها را، آن گاه حضرت پس از یاد دادن زیارت عاشورا فرمود: اگر اینگونه حضرت را زیارت كنی، همانند ملائكه ی كه زائر حسین هستند، حضرت را زیارت كرده ی و خداوند بری تو یك میلیون حسنه مینویسد، و یك میلیون گناه عفو میكند و یك میلیون درجه تو را بلند گردانده و همانند كسی باش كه با امام حسین علیه السلام شهید گشته و در مقامات بلند ایشان شریك میگردی...
در ادامه حضرت فرمود: ی علقمه اگر بتوانی هر روز حسین را اینگونه زیارت كنی انجام ده كه برای تو نماز آن ثوابها خواهد بود انشاء الله. 


* زیارت عاشورا بلا را دفع میكند
آیت الله حاج شیخ عبدالكریم یزدی حائری اعلی الله مقامه مؤسس حوزه علمیه قم میفرمود:
در اوقاتی كه در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم، در سامراء بیماری وبا و طاعونی شایع شد، و همه روزه عده ی میمردند، روزی در منزل استادم مرحوم سید محمد فشاركی اعلی الله مقامه بودم، جمعی از اهل علم نیز حضور داشتند، ناگاه مرحوم آقا میرزا محمد تقی شیرازی رحمة الله علیه كه در مقام علمی مانند مرحوم فشاركی بود، تشریف آوردند و صحبت از بیماری وبا و شیوع آن شد.
مرحوم میرزا فرمود: اگر من حكمی بكنم آیا لازم است انجام شود؟ همه اهل مجلس تصدیق كردند كه آری
ایشان فرمود: من حكم میكنم كه شیعیان ساكن سامراء از امروز تا ده روز مشغول زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه روح شریف نرجس خاتون والده ماجده حضرت حجة ابن الحسن صلوات الله علیه و علی آبائه نمایند، تا این بلا از آنان دور شود.
اهل مجلس این حكم را به تمام شیعیان سامراء رساندند و همه مشغول زیارت عاشورا شدند، از فراد تلف شدن شیعیان متوقف شد و از میان شیعیان كسی نمی مرد، ولی همه روز عده ی از اهل سنت میمردند، و این مطلب بر همه آشكار شد، برخی از اهل سنت از شیعیانی كه با آنها آشنا بودند میپرسیدند، چرا از شما شیعیان كسی تلف نمی شود؟ آنها میگفتند: ما زیارت عاشورا میخوانیم، آنها هم مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند و بلا از آنها هم برطرف گردید،
این جریان را شهید بزرگوار آیت الله دستغیب از علامه بزرگوار حضرت آقی شیخ حسن فرید گلپایگانی از علمی طراز اول تهران نقل نموده اند.

 

* زیارت عاشورا امید و پناهگاه علماء
حضرت آیت الله شیخ جواد ابن شیخ مشكور، از بزرگان علماء و فقهاء نجف اشرف و مرجع تقلید جمعی از شیعیان عراق بود كه در سال 1337 رحلت نمود.
آن مرحوم در شب 26 ماه صفر سال 1336 در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائیل را میبیند، پس از سلام از او میپرسد از كجا میآئی؟ میفرماید: از شیراز و روح میرزا ابراهیم محلاتی را گرفته ام، شیخ میپرسد: روح او در برزخ در چه حالیست؟ میفرماید: در بهترین حالات و در بهترین باغهی عالم برزخ، خداوند هزار فرشته ماءمور كرده كه از او فرمان میبرند، گفتم: بری چه كاری شایسته چنین مقامی شده است آیا بخاطر مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد؟ فرمود: نه، گفتم: بخاطر نماز جماعت و رساندن احكام به مردم فرمود: نه، گفتم: پس بری چه فرمود: جهت خواندن زیارت عاشورا. (مرحوم میرزی محلاتی در سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را هیچ روزی ترك نكرد و اگر روزی بخاطر بیماری یا امر دیگری نمی توانست بخواند، نایب میگرفته است).
آن عالم بزرگوار از خواب برخاسته فردا به منزل آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی میرود و خواب خود را نقل مینماید،
آیت الله شیرازی گریان میشود، علتش را میپرسند، میفرماید: میرزی محلاتی از دنیا رفته است و ایشان استوانه فقه بود،
یكی گفت: این خوابی بوده كه واقعیت آن معلوم نیست، ایشان فرمود: بله خواب است اما خواب شیخ مشكور است نه افراد معمولی، فردی آن روز بوسیله تلگراف خبر فوت میرزی محلاتی از شیراز به نجف اشرف میرسد و راست بودن آن خواب آشكار میگردد.
این داستان را جمعی از فضلاء نجف اشرف از مرحوم آیت الله سید عبدالهادی شیرازی - ره - كه در منزل آیت الله شیرازی و آمدن آیت الله مشكور و نقل خواب خود حضور داشته است نقل نمودند. (2)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.